2015. január 12., hétfő

Na, jó!



Írni az írásról egyáltalán nem akartam, de már látszik, hogy a bűvös körből nincs mód kitörnöm. Ha jól meggondolom, egész életemben írtam, eleinte fogalmazást irodalom órára, aztán a diplomamunkámat Cserzy Mihályról, aztán jelentéseket a tanítványaim lakásán tett  családlátogatásokról, aztán lektori véleményeket, átkozott fülszövegeket, mert parancsra sose bírtam semmit jól megcsinálni, aztán meg töménytelen levelet, mert amikor elköltöztünk otthonról, az anyuval leveleztünk, legalább heti kétszer, ő is szeretett beszámolni az otthoniakról a legnagyobb részletességgel, és én is mindent leírtam, ami velünk történt. Telefonáltunk is, de írni jobban esett.
 Amikor számítógépet kaptam a hatvanadik születésnapomra, és egy-két év múlva felfedeztem a blogot, tudtam, hogy folytatom a levélírást, csak most szélesebb körben tudatom majd, mi történik velünk vagy a fejemben. A kommentelés lehetősége írásbeli beszélgetéssé bővült. Legjobban a nolblogon szerettem lenni, mert közel azonos szemléletű emberek gyűltek ott össze, mármint abban az időben. Természetesen érdekel, hányan olvassák a beszámolóimat, de ha nem olvassák, akkor is írok mindenfélét, amiről azt gondolom, hogy érdeklődésre tarthat számot.
Az „írás” az én szótáramban egyébként irodalmi mű létrehozását jelenti, de én sose vetemednék írásra ilyen értelemben, mert Tolsztoj vagy Thomas Mann nem lesz belőlem, és ennél lejjebb nem adom.
Műfajom tehát a blog, hétköznapi beszámoló hol vidáman, hol borongósabban. Ezeket ki lehet hagyni, esetleg a többit is.

10 megjegyzés:

mick írta...

Engem az vezetett a recenziók vagy fülszövegek írásában, hogy a könyvet kiknek miért jó elolvasni. Gyakorta előfordult, hogy nehéz volt megragadni a könyv valamiféle pozitívumát.

mick írta...

PS. Kleine Fische, gute Fische, mondja a német. Alighanem a rövid műfaj a Tiéd. De hát ebben jó vagy. Egy nap egy történet, és év végén kész a kötet.
(Nem akartam tolakodni, csak kikívánkozott belőlem,)

klaribodo írta...

Mick, te jó ember vagy, és jóságosan viszonyulsz az emberekhez meg az élet dolgaihoz. (Még a fülhöz is. Igazad van.)

klaribodo írta...

Az utóirathoz: ebben is igazad van. Mindenki legyen tisztában a korlátaival.

aliz írta...

de hol vannak a blogjaid, ujabban nem találom - és hiányolom is! :(

mick írta...

Ugyanott, ahol eddig is volt.

klaribodo írta...

Aliz, átnéztem a bloghoz írt kommenteket, tényleg már másfél éve nem találtál oda. Azt gondoltam, olvasod, csak nem indítanak szólásra az újabb témáim.
Itt találsz meg:
klarimondja.blogspot.hu

Rozsa T. (alias flora) írta...

"Az „írás” az én szótáramban egyébként irodalmi mű létrehozását jelenti, de én sose vetemednék írásra ilyen értelemben, mert Tolsztoj vagy Thomas Mann nem lesz belőlem, és ennél lejjebb nem adom."
Akar én is irhattam volna... Festésből meg azt mondom már évtizedek óta: Rembrandt nem lesz belőlem (vagy még több, ennyi erővel miért ne?...), akkor meg minek szaporitsam a dilettánsok végetérhetetlen sorát?...

mick írta...

Megértelek Benneteket, de az önközlés mélyen él az emberekben. Bennem is. Lehet, hogy hiányzik a zseni belőlem, de mivel mindenki megismételhetetlenül egyedi valaki, létezhetnek olyan közlések, amelyek mástól nem származhatnak.
Az emberi tarkaság egy részének lenni, s ezt az érdeklődőknek valamilyen formában kinyilvánítani érdemes.

klaribodo írta...

Na de ez itt egy blog! Más elvárásokkal.
A képzőművészet tágabb határai és műfaji sokfélesége elfogadóbb a tehetségekkel, mint az irodalom. A te munkáid különben is nagyon jók. (Az írónormáim csak magamra vonatkoznak. Bocs a magyarázkodásért.)