2011. december 29., csütörtök

Évre év


Tavaly ilyenkor akkora hó volt, hogy nem tudtunk lecsúszkálni a szerpentinen az állatorvoshoz. Néhány nap múlva kijött terepjáróval, injekció, kényeztetés stb., meggyógyult a macs, és hízott vagy másfél kilót. (Én többet.) Február elején beteg lettem, ez is eltartott vagy három hétig, ezalatt elolvadt a hó, el lehetett kezdeni a kerti munkákat. Még jó, hogy annyi hó esett, jól átáztatta a földet, a nedvessége kitartott május közepéig, kezdett teremni a cseresznye meg a málna, kevés zöldborsó, kikelt az új-zélandi spenót, a cukkinipalánták szépen nőttek, lett is rajtuk termés, de nem sok, mert idő közben beköszöntött a szárazság, én meg nem locsoltam. Nem engedhetjük meg magunknak. A virágok kaptak valamennyit, szépek is voltak október végéig. Nyáron egy hetet Rómában töltöttünk, onnan betegen jöttem haza, több mint egy hónapig szedtem gyógyszert, jártam kezelésre, mire megérett a dió, én is jobban lettem. A szőlő meghálálta a napos száraz időt, a gyökerei elég mélyen vannak ahhoz, hogy ne szenvedjenek a vízhiány miatt. A szüret vagy mi, meghozta a házba a jobb kedvet, az őszi családi ünnepekre egészen felvidultunk. Kitartott Karácsonyig. Ha nem olvasnánk újságot, még vidámabbak lennénk. Azt mondom, jövőre jobb lesz, a ház ura rákontrázik, hogy a jövő év biztosan jobb lesz, mint az utána következő. Az idő meg rohan. Itt hagy bennünket.

8 megjegyzés:

klaribodo írta...

Kifelejtettem, hogy az év elején volt földrengés, amitől kissé megrepedt a kapu előtti lépcső, valamint néhány hétig fortepanoztunk Gabival, és ez nagyon jó volt.

rhumel írta...

Kinek a színek, kinek a gyümölcs meg a zöldség adják meg az éve vázát.
Tetszik. Jelképes? allegórikus?- vagy mi is. Kép és szózavarban vagyok:)De jó a sorok között is olvasni- ,mert minél közelebbi az évszám, annál "balladaibbak" a meséink...:)
Olyan jó mégis ilyen szép szavakat olvasni: dió és szüret,esőáztatta föld, cukkini és málna. Igazi, bizakodó és valós életről beszélők. Mosolyogva olvastalak!:)

klaribodo írta...

Köszönöm, rhumel! Ami örömet ad, azt vegyük észre, nem igaz? :))

írta...

Ó, a fortepanozásra emlékszem. Milyen jó volt! :)

Rozsa T. (alias flora) írta...

Érdekes módon a földhöz kötődtek egyre inkább az évi élményeid (a római úton félmondatban átsiklottál, de a palántákra, az évi termésre több sor is jutott...) Arra gondoltam, a Szűz "Föld" elemű csillagjegy lévén, előbb-utóbb elemébe talál...

aliz írta...

ez olyan "igazi"!:)

klaribodo írta...

Flora, ezek a megfogható dolgok. Nekem nem áll jól az elmélkedés, mindig belebotlok valamibe, aztán lehet magyarázkodni vég nélkül.

klaribodo írta...

Mire gondolsz, Aliz? Röviden a konkrétumokról ennyi jött elő. :)